معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه 170 سازمان مردم نهاد(سمن) در این استان فعال هستند گفت: به زودی 50 سمن جدید مجوز فعالیت گرفتند.

 170 سمن همدان در دولت یازدهم مجوز فعالیت گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛اسدالله ربانی مهر معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان روز یکشنبه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران افزود: توجه کمی و کیفی به سمن ها از اولویت های دولت یازدهم است.

وی یادآوری کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم 270 مورد بود که در این دولت به395 سمن رسید.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 50 سمن دیگر مجوز فعالیت خود را دریافت میکنند اضافه کرد: افزایش حدود سه برابری سمن ها در دولت یازدهم موید توجه و اهتمام این دولت بر تقویت سازمان های مردم نهاد است.

ربانی مهر اضافه کرد: سمن ها یک ظرفیت برای ورود موفق و اثرگذار در مسایل مختلف هستند که با دقت عمل و کمترین هزینه کارهای اثرگذار انجام می دهند.

وی تاکید کرد: توجه به سازمانهای مردم نهاد و مشارکت دادن آنها در شکل و قالب تشکل در برنامه ها و تصمیم سازیها باید به یک فرهنگ و باور تبدیل شود.

سازمان های مردم نهاد، نهادهای غیردولتی هستند که به صورت داوطلبانه و از طریق کمک های مردمی تشکیل می شوند و کارکردها و فعالیت های مختلفی را در قالب یک سازمان، سیاست و اساسنامه مدون و مشخص انجام می دهند.

یکی از ویژگی های مهم این سازمان ها وابسته نبودن آنها به دولت است و این نهادها بر اساس نیازهای جامعه در قالبی مشخص به صورت خودجوش تشکیل شده و ایفای نقش می کنند.

انتهای پیام /ص.ف

50 سمن تا پایان سال جاری مجوز فعالیت میگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.